Jan
2012

Inovec

INOVEC Pohorie: Považský Inovec 14.4.2012 - Odchod autobusu z AS Šurany je o 7.00h.

Po ľavej strane rieky Váh, medzi Trenčínom a Piešťanmi, sa dvíha hrebeň v dĺžke asi 40 km. Najvyšším bodom je rovnomenný vrch Inovec 1042 m, z ktorého pokračuje hrebeňovka cez Panskú Javorinu na Bezovec a má veľa vyhliadkových bodov. Bukové pralesy, vystupujúce až na hrebene, sú bohaté na čriedy srnčej, jelenej zveri ako aj na muflóny a diviaky. Na severe susedí so Strážovskými vrchmi. Na východe hlavne pahorkatiny lemujú pravý breh rieky Nitry. Túru začíname od železničnej stanice Mníchova Lehota, pokračujeme červenou turistickou značkou spolu zo zelenou značkou vedúcou do lesa, vedľa chatiek k rázcestníku, kde zelená značka odbočuje vľavo. My pokračujeme po červenej značke vpravo, širokou lesnou cestou v stúpaní bukovou horou, ďalej stúpame serpentínami miešaným lesom. Po pravej strane míňame vrch Javorie 729 m, chodník sa stáča vľavo. Mierne stúpame až na rozľahlú lúku, z ktorej sú výhľady na Bánovce a okolie. Tieto budú ešte lepšie z ďalšej rúbane na hrebeni Jarabského vrchu 795 m. Za Jarabským vrchom prídeme na asfaltku, kde sa pridáva aj zelená značka a o chvíľu je pred nami chata pod Inovcom 840 m. Možnosť občerstvenia. Od chaty nasleduje dosť strmé stúpanie a nad nami sa hrozivo týči svah vleku. Chodník, približne v prvej tretine stúpania odbočuje vpravo a traverzom sa v malej slučke dostaneme pod vrchol Inovca 1042 m, kde je prístrešok na posedenie, kríž a opodiaľ vysielač skrytý v lese. Vrchol Inovca je prevažne zalesnený. Krásny výhľad poskytuje južný predvrchol Inovca – Palúch 1004 m, vzdialený asi 15 minút smerom na Panskú Javorinu. Z vrcholu sa vrátime späť na chatu pod Inovcom. Od chaty ideme zelenou značku , asi po 5 minútach pri rázcestníku opustíme červenú značku a pokračujeme vpravo v stálom klesaní až na lúčku, kde z pravej strany končí žltá značka smerujúca z Trenčianskeho Jastrabia – Nad Krásnou dolinou. Od rázcestníka pokračujeme strmým zostupom, smrekovou horou na okraj lesa, kde križujeme lesnú cestu na lúku a strmo klesáme. Prekročíme potok a chodníčkom zídeme k prameňu kyselky. Mierne klesáme údolím Krásnej doliny a popri chatkách sa dostaneme k rázcestníku s červenou značkou k autobusu. Časy: Mníchova Lehota 260 m, – chata pod Inovcom 2,20 hod. – Inovec 2,45 hod. – chata pod Inovcom – nad Krásnou dolinou 4,10 hod. – Mníchova Lehota 5,00 hod.